Biuletyn Informacji Publicznej

Szkoła Podstawowa nr 1 im. Kornela Makuszyńskiego w Opolu Lubelskim

Dostawa artykułów spożywczych do stołówki szkolnej przy Szkole Podstawowej Nr 1 im. Kornela Makuszyńskiego w Opolu Lubelskim, ul. Szkolna 5, 24-300 Opole Lubelskie w okresie od 1 września 2021 r. do 31 sierpnia 2022 r.

Data ogłoszenia
2021-06-30
Termin składania ofert
2021-07-06 14:00
Treść

1. Nazwa zadania: „Dostawa artykułów spożywczych do stołówki szkolnej przy Szkole Podstawowej Nr 1 im.
Kornela Makuszyńskiego w Opolu Lubelskim, ul. Szkolna 5, 24-300 Opole Lubelskie w okresie od 1 września
2021r. do 31 sierpnia 2022r.”.
2. Przedmiotem zamówienia jest dostawa artykułów spożywczych do stołówki szkolnej przy Szkole Podstawowej
Nr 1 im. Kornela Makuszyńskiego w Opolu Lubelskim, ul. Szkolna 5, 24-300 Opole Lubelskie w
okresie od 1 września 2021r. do 31 sierpnia 2022r. Szczegółowa specyfikacja dostawy dla Szkoły Podstawowej
Nr 1 im. Kornela Makuszyńskiego w Opolu Lubelskim określaja załączniki nr 2a-2f do SWZ.
3. Do obowiązków Wykonawcy należy:
3.1. Wykonawca dostarcza do siedziby Zamawiającego produkty spożywcze własnym transportem, na własny
koszt, w terminach, asortymencie i ilościach zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem Zamawiającego. Dostawy
odbywać się będą sukcesywnie na podstawie szczegółowego zamówienia złożonego w jednej z form (pisemnie,
telefonicznie, faksem, drogą elektroniczną) przez Zamawiającego z co najmniej jednodniowym wyprzedzeniem.
3.2. Zamawiający zastrzega, że ilości towarów określone w załącznikach 2a-2f są ilościami uśrednionymi i służą
przede wszystkim do prawidłowej wyceny oferty. Ilości faktycznie zamawiane będą uzależnione od aktualnych
potrzeb Zamawiającego, na które wpływ będzie mieć przede wszystkim liczba osób faktycznie korzystających
ze stołówki
3.3. Realizacja zamówienia następować będzie według faktycznych potrzeb Zamawiającego, na podstawie zamówień
częściowych. Zamawiający zastrzega sobie prawo realizacji dostawy w ilości mniejszej niż podana w
ofercie Wykonawcy.
3.4. Artykuły spożywcze dostarczone powinny być w oryginalnych, nienaruszonych opakowaniach jednostkowych,
oznakowanych zgodnie z wymaganiami rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 17
kwietnia 2019r w sprawie znakowania poszczególnych rodzajów środków spożywczych (DZ. U. z 2019 r.,
poz. 754) oraz Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 20 lipca 2009 r. w sprawie szczegółowych wymagań
dotyczących oznakowań towarów paczkowanych (Dz.U.2009 nr 122 poz. 1010).
3.5. Wykonawca zobowiązany jest rozładować towar w miejscu wskazanym przez Zamawiającego.
3.6. W/w produkty muszą być dostarczone odpowiednim środkiem transportu (w szczególności mrożonki chłodnią),
spełniającym obowiązujące wymogi sanitarne i dopuszczonym decyzją właściwego organu Państwowej
Inspekcji Sanitarnej do przewozu artykułów spożywczych będących przedmiotem zamówienia. Osoby wykonujące
dostawę muszą legitymować się aktualnym zaświadczeniem lekarskim do celów sanitarno-epidemiologicznych,
które okazują na każde żądanie Zamawiającego.
3.7. Towary powinny być dostarczane zgodnie z zamówieniem. W przypadku stwierdzenia dostawy produktu o
nienależytej jakości lub dostarczenia towarów niezgodnie z zamówieniem Wykonawca zobowiązuje się do
wymiany wadliwego towaru we własnym zakresie i na własny koszt lub dostarczenia towaru zgodnie z zamó -
wieniem w ciągu 1 godziny od momentu stwierdzenia wad przez Zamawiającego.
3.8. Zamawiający może wykonywać badania organoleptyczne dostarczonego towaru oraz sprawdzenia czy zamawiany
towar nie jest genetycznie modyfikowany, a w razie stwierdzenia wad lub braków niezwłocznie przesyła
reklamację do Wykonawcy.
3.9. Oferowane produkty, a także sposób ich przewozu i przechowywania winny spełniać wymagania wymienione
w obowiązujących przepisach prawa dotyczącego produkcji i obrotu żywności, a w szczególności:
- Ustawy z dnia 21 grudnia 2000r., o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych ( Dz.U. z 2019 roku
poz. 2178 t.j. ze zm.).
- Ustawy z dnia 16 grudnia 2005 r. o produktach pochodzenia zwierzęcego (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 824 ze
zm.).
- Ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 o bezpieczeństwie żywności i żywienia (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1252 ze
zm.). wraz aktami wykonawczymi wydanymi na podstawie tych ustaw.
3.10.Dostarczane produkty winny spełniać wszystkie wymogi określone w charakterystycznych dla nich obowiązujących
normach Polskiego Komitetu Normalizacyjnego – między innymi powinny być dokładnie oznakowane,
posiadać dokładną nazwę, termin przydatności do spożycia, nazwę i adres producenta lub przedsiębiorcy
paczkującego środek spożywczy, wykaz i ilość składników lub kategorii składników, zawartość netto w
opakowaniu, warunki przechowywania.
3.11.Oferowane produkty winny spełniać wymagania wymienione w rozporządzeniu Komisji Europejskiej nr
2017/874 z dnia 22 maja 2017 r. w sprawie dodatków do żywności (Dz. Urz. UE L 18 z 23.05.2017, str. 18, z
późn. zm.)
3.12.Każdy produkt winien być wyprodukowany i wprowadzony do obrotu zgodnie z normami systemu HACCP,
GMP/GHP.
4. Jeżeli w SWZ, przy opisie przedmiotu zamówienia użyte są znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło
lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę,
Zamawiający wymaga, aby traktować takie wskazanie jako przykładowe i dopuszcza składanie ofert z rozwiązaniami
równoważnymi, o ile zapewnią one zgodność realizacji przedmiotu zamówienia z SWZ wraz z
załącznikami.
5. Zamawiający dopuszcza możliwości składania oferty częściowej. Zamówienie publiczne zostało podzielone na
części.
6. Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez wykonawców,
o których mowa w art. 94 Pzp tj. mających status zakładu pracy chronionej, spółdzielnie socjalne oraz innych
wykonawców, których głównym celem lub głównym celem działalności ich wyodrębnionych organizacyjnie
jednostek, które będą realizowały zamówienie, jest społeczna i zawodowa integracja osób społecznie marginalizowanych.
7. Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV):
Główny kod CPV : 15000000-8 Żywność, napoje, tytoń i produkty pokrewne
Dodatkowe kody CPV:
a) 15800000-6 Różne produkty spożywcze
b) 15220000-6 Ryby mrożone, filety rybne i pozostałe mięso ryb
c) 15100000-9 Produkty zwierzęce, mięso i produkty mięsne
d) 15131120-2 Produkty wędliniarskie
e) 15112000-6 Drób
f) 15500000-3 Produkty mleczarskie
g) 15300000-1 Owoce, warzywa i podobne produkty
h) 15811000-6 Pieczywo.
8. Zamawiający dopuszcza korzystanie z podwykonawców. W takiej sytuacji Wykonawca:
a) jest zobowiązany wskazać w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SWZ) części zamówienia, których
wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podać (o ile są już mu znane na tym etapie)
firmy(oznaczenie przedsiębiorstwa) podwykonawców;
b) w przypadku podpisania umowy Wykonawca będzie zobowiązany, aby przed przystąpieniem do wykonania
zamówienia podał - o ile są już znane, nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców
i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w realizację dostawy. Wykonawca będzie zawiadamiał Zamawiającego
o wszelkich zmianach danych, dotyczących podwykonawców w trakcie realizacji zamówienia, a także
przekazywał informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć
realizację dostaw.
c) Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał
się, na zasadach określonych w art. 118 ust. 1, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu,
wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca
samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca
powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Przepis art. 122 stosuje się odpowiednio.

Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte
wykonanie zamówienia.
Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę zadań dotyczących zamówienia.

Zamówienie realizowane będzie w terminie od dnia 01 września 2021 r. do dnia 31 sierpnia 2022 r. z uwzględnieniem
przerw w nauce z uwagi na dni ustawowo wyznaczone jako wolne od zajęć szkolnych.

Załączniki
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Janusz Gąsiordodano do BIP dnia 30-06-2021 14:20:25